Slutspelstippning del två

Så var då kvartsfinalerna till ända, o poängräkningen går till såhär. 1p för rätt lag som vann, 1 p för rätt tippning på hur matchserien skulle sluta.
 
"Facit"
Färjestad - Modo     4 - 1
Skellefteå - Brynäs  4 - 0
HV71 - Linköping     1 - 4
Luleå - Frölunda       4 - 2
 
Min egna:
 
Färjestad - Modo  4 - 1    2p
Skellefteå - Brynäs 4 - 2  1p
HV71 - Linköping 3 - 4     1p
Luleå - Frölunda 4 - 2       2p
 
Broder Emil
Färjestad - Modo 4 - 0     1p
Luleå - Frölunda 4 - 1      1p
Skellefteå - Brynäs 4 - 1  1p
HV71 - Linköping 2 - 4     1p
 
Mor
Färjestad - Modo 4 - 0     1p
Skellefteå - Brynäs 4 - 1  1p
HV71 - Linköping 4 - 2     0p
Luleå - Frölunda 4 - 1       1p
 
Aktuell ställning:
Jag / Anders   6p
Broder Emil    4p
Mor                3p
 
Jag gick helt och hållet på känslan, hur lagens form var helt enkelt :) Fast känslan jag fick i matchserien Färjestad - Modo var ju att Modo skulle ta minst en seger till så där hade jag tur. Skellefteå total mosade Brynäs vilket jag inte hade räknat med, trodde Elias Lindholm skulle ta någon match till sudden o avgöra där. Men Brynäs verkade vara nöjda nog med att ta sig till slutspel. 
Att Linköping slog ut HV71 var inte en chock för mig men ska ej heller underminera Linköpings prestation, publiken i Linköping är kräsen om dom tror att HV71 var ett lag dom skulle slå. För så bra har Linköping inte varit och så bra är inte Linköping. 
Om nu Linköping ska slå Skellefteå måste en herre kliva fram o han stavas Weinhandl, det känns verkligen som nyckelspelaren i det laget. Att målvakterna svajar som tusan där vet vi redan, men Weinhandl måste prestera. 0 p står han på i dagsläget, knappast något som Linköping kan vara nöjd med. 
Luleå - Frölunda den serien kunde slutat hur som helst, så var känslan. Men efter sista matchen så kändes det som att Frölunda hade spelat ut alla sina kort. Rätt segrare vann i den serien.
 
Semifinaltippning
 
Min egna

Färjestad - Luleå        2 - 4
Skellefteå - Linköping 4 - 2
 
Jag tror på en norrländsk final, Färjestad slutade före Luleå i tabellen och har bättre statistik på Luleå i grundtabellen. Men detta är ett slutspel, ett krig. Färjestad är otroligt skickliga i slutspel, men i år tror jag dom inte biter sig på Luleå. Detta blir året då Luleå segrar i denna batalj. Nycklarna till segern stavas i målvakterna och i tränaren.
 
Att Linköping kan lika gärna vinna serien tvivlar jag inte på, men Skellefteå är för starka i år och jag tror jag nog varit för generös med att ge Linköping två matcher. I Slutändan så tror jag Skellefteå tar hem det hela, tror inte Linköping kan stoppa detta expresståg. 
 
Broder Emil

Färjestad - Luleå         2 - 4
Skellefteå - Linköping  3 - 4
 
Med motiveringen " tippar som jag hoppas det slutar" vi får väl se broder. 
 
Mor
 
Färjestad - Luleå        4 - 3
Skellefteå - Linköping 4 - 2 
 
Mor valde att gå på inbördes möten i grundomgången mellan Färjestad o Luleå, där det pekade på Färjestads fördel. 
 
Det var allt för denna gång, eller vänta lite. 

Pittsburgh gjorde ju faktiskt en svensk värvning ikväll :) Den första sedan N. Ekman, här är min reflektion på detta. 
 
Som stort Pittsburgh fans blir jag dels glad över att äntligen få en svensk dit, senast var N.Ekman sedan 2006, bra tag sedan det. (Jag räknar ej M.Modig i farmarlaget). Ser man detta historiskt sett så har ju svenska backar i Pittsburgh varit stor succe :) o forwards helt okey. 
Men.... D.Murray är inte en av mina favoritbackar....när han under lockouten var i Djurgården så gick det inte direkt bättre för dom. Helt ärligt. Visst en man är inte ett helt lag, men Murray på senare år var inte densamma som han en gång var. Jag hoppas han fortfarande är lika grym! Jag håller tummarna att bytet till Pittsburgh ska få Murray att växa! :)
Det var allt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0