Slutresultat Elitserietippning 2012-2013

Deltagande lag o sluttabell

1. Skellefteå
2. Färjestad
3. Luleå
4. HV71
5. Linköping
6. Frölunda
7. Modo
8. Brynäs
------------------
9. AIK
10. Växjö
------------------
11. Timrå
12. Rögle

Regler
1+ för rätt placering
minus för varje felplacering

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Broder Emils tippning
1. Luleå         -2
2. Skellefteå  -1
3. Brynäs      -5
4. Linköping  -1
5. Växjö        -5
6. Färjestad   -4
7. Frölunda    -1
8. HV71        -4
-------------------
9. Modo        -2
10. Rögle     -2
------------------
11. AIK        -2
12. Timrå     -1

Totalpoäng: - 30

----------------------------------------------------------------------------------------------------------


Raihle's tippning

1. Skellefteå +1
2. HV 71       -2
3. Färjestad  -1
4. Brynäs      -4
5. Linköping  +1
6. Luleå        -3
7. Frölunda    -1
8. Modo        -1
------------------
9. AIK          +1
10. Timrå      -1
-------------------
11. Växjö      -1
12. Rögle     +1


Totalpoäng: -10

 ----------------------------------------------------------------------------------------------------------

M.Hjerpe

1: Skellefteå  +1
2: Hv71          -2
3: Luleå         +1
4: Färjestad    -2
5: Linköping   +1
6: Brynäs       -2
7: Frölunda     -2
8: Växjö         -2
---------------------------------
9: Modo         -2
10: AIK         -1
---------------------------------
11: Timrå      -1
12: Rögle     +1

Totalpoäng: -10

  ----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mor

1. Luleå         -2
2. Brynäs      -6
3. Färjestad   -1
4. Skellefteå  -3
5. HV71        -1
6. Linköping  -1
7. Modo       +1
8. Växjö       -2
--------------------------------------------------
9. Frölunda   -3
10. Rögle      -2
-------------------------------------------------
11. Timrå      +1
12. AIK         -3

Totalpoäng: -22

  ----------------------------------------------------------------------------------------------------------


Min egna tippning

1. Skellefteå  +1
2. Luleå         -1
3. Brynäs      -5
4. Linköping   -1
5. Färjestad   -3
6. Växjö        -4
7. Frölunda   -1
8. Modo       -1
------------------------------------------------------------
9. HV71       -5
10. Timrå     -1
------------------------------------------------------------
11. AIK        -2
12. Rögle    +1

Totalpoäng: -22

 

Sluttabell:

1. Erik Raihle & Mattias Hjerpe  - 10 poäng!
3. Mor & Jag                              - 22 poäng
5. Broder Emil                            -30 poäng

 

Analys:


En mäkta insats av Raihle och Mattias att lyckas pricka in -10p! Det är ett nytt rekord också :) Applåder till er båda :) Det som är så kul då folk lämnar reflektioner är att gå tillbaka till dom nu och läsa dom och se hur rätt eller fel man hade. Här är ifrån mästertipparen Raihle: 
"Skellefteå har fått behålla många bra spelare och jag tror att man kommer vara riktigt taggade och revanschsugna i år. AIK känns ganska svårtippade men förlusten av Viktor Fasth kommer att bli kännbar och jag tror att man missar slutspelet med minsta lilla marginal. Brynäs har tappat ett par stjärnspelare vilket kommer att bli tufft. Tror dock att nyförvärv som Thuresson, Harju och Rahm kan bidra med kvalité och se till att laget kommer topp fyra i år. Ett lag som Rögle kan givetvis överraska men med den forwardsuppsättningen man i nuläget har kan jag inte se att man ska klara av att undvika kvalserien."
Raihle jag är mäkta imponerad! Att tippa in att Skellefteå skulle ha så stor revanschlust att dom skulle sopa hem hela tabellen hade väl en del räknat med. Men AIK's analys är ju klockren! AIK var sjukt nära slutspel i år. 

Min tippning är jag nöjd med, visst jag tog en rejäl chansning på HV71 men jag står vid mitt ord. Laget såg verkligen inte imponerande ut. Tre backar på åldrarna 36 , 36 och 37 samt att dom värvade in D.Fernholm på senare hand. Men ack ack, HV har någon vinnar mentalitet som smittar av sig. Tror dom inte blir lika starka nästa år. 
Min övertro på Brynäs har jag nog fått eller smittat av mig på Raihle som även han tippade dom tokhögt. Jag trodde Rahm skulle övertyga mera än vad han gjort i år. Men det är numera mr backup, Holmqvist som fått tagit hand om Brynäs stolparna i år. 

Slutkläm på det hela är dock att Broder Emil nu lyckats med bedriften att komma sist i detta års elitserietippning också ;) En bedrift i sig ;P Min bror brukar dock vara vass på kvalserietippningen, får se ifall vi gör någon sådan :) eller något slutspelstippning:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0