Elitserietippning 09-10 made by Körsbär (även morsan's & Emils tippning)

Ohyes tänker ni såklart :) Detta som är det mest roligaste inlägget o läsa i min blogg.

Jag har dock inte lika mycket tid att gå igenom varje lag som jag hade förra året men jag skall försöka ge en någorlunda bra motivering till min tippning.

I Luleå hänger allt på att Modig presterar, jag undrar om Luleå ändå inte gör ett misstag som inte plockar inte Hento. En sak som är så häftigt med Luleå är att dom får oftast ut det mesta av "materialet", det känns det inte som att tex Modo eller Frölunda gör med sina spelare. Eller för den delen Leksand, men det är en annan historia.

Vad som talar för Timrå, är deras unga riktiga bra målvakter, o Djurgården är raka motsattsen om inte Wesslau utvecklats sen förra året. Ridderwall tror jag inte kan utvecklas mer, han är som Zajkowski i Modo, den eviga talangen som inte blir så mycket mera. I övrigt så ser Timrå's lag rätt tunt ut.

I Färjestad är jag imponerad av värvningen Antti Pihlström, han tror jag kommer bli minst lika viktig som Pebben kommer bli för Frölunda.

Hv71 och Linköping ta en titt på deras backbesättningar, namnkunniga namn är det. Men det är ju inte alltid man vinner på det, fråga bara Modo. Egentligen borde Modo ligga i toppen varje år då, men på något sätt så lyckas man inte utnyttja all denna kunskap som dessa stjärnor har.

Men allt i Modo är ju inte skit, jag har en personlig favorit vid namn Thomas Enström. Märks att dom gillar hockey i hans familj, hehe håll ett öga på honom i höst, kort energisk spelare.

Jag har tittat o analyserat, kan Södertälje bli bättre än tia? Tror tusan inte det, vad skulle det vara? Bortsett ifrån Linus Klasen & Petri Pakaslahti så har Södertälje nada som imponerar.

Sedan tittar man på Rögle o konstaterar, "men vem fan ska göra målen?" Peter Högardh i all ära, men sen då?
Rögle måste hålla sig enat i vinter, annars blir det riktigt tufft.

Så efter mycket klistrande o klippande här är min grundserietippning.

Min

1.Linköping
2.Frölunda
3.Luleå
4.Färjestad
5.Hv71
6.Brynäs
7.Modo
8.Skellefteå
------------------------------------
9.Timrå
10.Djurgården
------------------------------------
11.Rögle
12.Södertälje



Semifinaler

Modo Frölunda

Luleå Hv71

Final.
Frölunda - Luleå

Vinnare
Frölunda.

--------
O Här kommer

A-K Lejonklou (Morsan)

1.Hv71
2.Frölunda
3.Linköping
4.Luleå
5.Färjestad
6.Brynäs
7.Timrå
8.Djurgården
------------------------
9.Modo
10.Rögle
------------------------
11.Skellefteå
12.Södertälje


Semifinaler
Frölunda  Hv71

Färjestad  Luleå

Final
Frölunda  - Luleå

Vinnare
Frölunda

---------
O siste utmanaren.

Broder Emil

1.Frölunda
2.Linköping
3.Hv71
4.Luleå
5.Färjestad
6.Modo
7.Brynäs
8.Djurgården
------------------------
9.Skellefteå
10.Timrå
------------------------
11.Rögle
12.Södertälje

Semifinaler
Frölunda Hv71

Färjestad Linköping

Final
Frölunda - Linköping

Vinnare
Frölunda

Det är väldigt välkommet att lägga in kommentarer/tippningar på årets Elitserie :) dock inte åsikter om mina åsikter ;) mohaha.

Bajbaj

Kommentarer
Postat av: Håkan

Frölunda vinner alltid.. va enda vettiga du skrivit på länge angående hockey sakura!! haha :D



tack för helgen fast det tog mig 7 byten att ta mig hem till blåsta igen :X



tacka johanna från mig

2009-09-20 @ 23:09:44
Postat av: Elin

Nu får du skärpa dig, sport räknas inte som en uppdatering. Ny regel; för varje sporttjaffs, kräver jag två vanliga inlägg =)

2009-09-21 @ 17:03:05
Postat av: Körsbär

Broder Erik's Grundserie



1. Frölunda

2. Linköping

3. Modo

4. Timrå

5. Färjestad

6. Luleå

7. Hv71

8. Brynäs

----------------------------

9. Rögle

10. Skellefteå

----------------------------

11. Djurgården

12. Södertälje



Semifinaler



Modo Frölunda



Timrå Brynäs



Final



Modo - Timrå

2009-09-21 @ 19:20:54
Postat av: Johanna

Håller med Elin ;D

2009-09-21 @ 19:34:46
URL: http://rock0n.blogg.se/
Postat av: Körsbär

Erik's Slutgiltiga vinnare: Modo.

2009-09-21 @ 21:55:20
Postat av: emil

haha XD modo! ROFL!

2009-09-26 @ 23:17:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0