Post-its

En timma innan jag skall sätta mig i bilen till söderhamn, o mitt underbara jobb ;)

Vill bara börja o säga att jag såg Andreas Dackell på konsum krysset, stod bakom honom. hoho :D det var spännande det :) eller inte :P Han var väldigt kort, det var nog det enda jag reagera på .

Kom hem en dag, o såg en post-it lapp på min skärm som Yo skrivit då. Där hade hon lämnat en ledtråd, som ledde till ett annat ställe. O tro mig jag har världens sämsta logik o tålamod :P  Tog mig minst en halvtimma o hitta alla post-it lappar hon hade satt upp. Som tillslut ledde till detta :)


Y
I
H
A
A :)

Ett av mina absoluta favoritspel :) Har jag världens bästa flickvän eller vad :) min Yo :) okej Johanna :D
På lördag skall hon få massage i en timma, hihi kul o skämma bort också. :D

Till dagens filmklipp :)


Nu då??

Sportdelen :D
Alltid en kär återkomst här i bloggen ;)  Just nu befinner vi oss i Semifinal där ställningen mellan mig,morsan o emil är denna.
Morsan - 18
Jag - 23
Emil - 30
Slagen av sin morsa, ajaj. Hon har fingertopps känsla :P
Just nu är ju Färjestad klara för final, väldigt häftigt. Laget har verkligen gått som en ångvält.
O senast igår så slog ju Hv71.arna Frölunda därmed 3-2 i matcher till Jönköpingsgänget.
Totalt otippat, enligt mig, men tror ändå inte på dom. Tror verkligen inte att Hv71 slår ut Frölunda. Trots dom har övertag.

Såhär tippade vi innan semifinalen
Emil
Färjestad - Skellefteå 4-1(dvs totalt fel  ; P , dock 1+ för rätt slutsegrare)
Hv71 - Frölunda 2-4 (Också fel, men du kan ju få rätt på slutsegraren ännu)

Jag
Färjestad - Skellefteå 4-0 (2+ för rätt matchresultat o 1+ för rätt slutsegrare :D )
Hv71 - Frölunda 3-4 (Som jag säger, jag tror inte Hv71.arna tar det, o än så länge kan jag få rätt)

Mor
Färjestad - Skellefteå 4-1 (copy +paste ifrån emils rad)
Hv71 - Frölunda 3-4 (Här tippade morsan likadant, jag tror det kan bero på att vi har våran egna Jämte i Frölundas tränarbås, självaste Uffe Dahlen :)  )

Jag vill dock poängtera att Skellefteå var väldigt nära i sista matchen då dom behöll lite av sin heder o drog Färjestad till 5.e perioden iaf. Så 4-1 var verkligen inte dåligt tippat, men jag gillar o dra rövare, o detta år har verkligen vart rövarnas år :P hoho             Rögle ledde serien ett tag, o nu spelar dom kvalserien. O nu pratar vi inte efter 10-12 omgångar utan efter 25-30 omgångar. Så det var ju inget tokryck upp, som många nykomlingar gör, utan det var en stadig klättring upp, för att sedan klättra ned igen.

Kvalserietankarna går såhär, vad händer om Leksand tar poäng i alla sina återstående matcher? Är det möjligt? Nej knappast. Vi har satt Christer Olsson i båset, han har varit med förr o rosade inte direkt marknaden.
Vad Leksand gör för fel, kan jag inte riktigt svara på. Jag trodde verkligen dom hade allt detta år, Kempe som var på sitt tredje försök. Lag som var totalt osäkra, o Leksand som snickrat in 212 mål i allsvenskan o verkligen sprudlade självförtroende. Nejdå Leksand lyckas alltid på något sätt, o jag förstår det verkligen inte. Visst det är stor skillnad på allsvenskan o kvalserien, men varför alltid Leksand? :P Helt ofattbart.
O varför satsar man på J.Mylleniemi?? Helt ologiskt, i någon enstaka match, visst. För så dålig är han inte, men en startmålvakt är han verkligen inte. In med Eddie Läck, han skulle stått där från första matchen.
Samt låt juniorerna spela mera, jag tycker det är dom som spelat bäst på dom matcher jag sett inte har det varit bergenström, eric johansson eller petrovicky. Jag har blivit imponerad av Ekman-Larsson, Källström o Hägglund. Dom som verkligen vågar.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nog sagt om sport.


Hej med er :)


Kommentarer
Postat av: emil

När kommer bilden då?

2009-03-28 @ 10:46:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0