Grattis Storebror!

Som igår fyllde 24 år det ni. Vi (jag o min bror) diskuterade vilken åldersgräns uppåt som kommer bli jobbigast, Emil tror att 40 kommer bli värre än 50 o jag tror att 30 kommer bli jobbigt, återstår o se.
Har inte skrivit här på bloggen att jag fick jobbet i Söderhamn, bara berättat det för folk som ringt. Men nu är det klart i alla fall har hunnit jobba tre dagar än så länge.

(Här följer en lång historia om min bil, skippa om ni inte orkar läsa en lång halv ointresssant historia, dvs som allt på min blogg)
Håller även på att fixa upp min bil (jo jag har en bil) har bara stått avställd i ett halvår. Det hela började med att jag fick p-böter på bilen(min livs första p-böter). Bötern hade dom vart så snällt och lagt på min fönsteruta på bilen, som jag använder så mycket. När dom sedan märkte att dom inte fick in några pengar på min böter så fick jag även det på posten lagom runt jul då man inte är hemma. Så Johanna kommer hem någon dag före mig till lägenheten o läser upp att jag fått böter, jag fattar ingenting och blir lagom förbannad på hur man kan vara så snäll och lappa någon runt julhelgen.
Så Johanna går ut till bilen och mycket riktigt där ligger en lapp på min fönsterruta helt fastfrusen emot rutan, knappt hon får loss den.
Jag ringer till min hyresvärd och hon säger att det är som vilken P-parkering som helt ex som att stå utanför en matbutik, felet är bara detta att det inte finns en endaste p-skylt vid parkering varken där man kör in eller där man ställer bilarna. Inte på min parkering eller den bredvid. O eftersom dom lappat mig runt julhelgen så har ju en massa dagar gått då jag vart hemma + att det är röda dagar, vilket då gör att dom inte kan se att jag betalt p-bötern. Ännu roligare, o vad som händer ifall du inte betalar din böter är att du får inkasso på dig. Så ni kan ju gissa hur glad jag var? Bilen har stått där i över ett halvår och lite till och hela tiden så har jag tydligen inte fått stått där, bra att man blir upplyst.

Så då hade jag några val
- göra mig av med bilen
- fixa upp bilen
- Eller hitta någonstans att ställa bort bilen exempelvis garage som kostar cirka 300 i månaden

Så jag valde att försöka fixa den, jag har fått stor hjälp av Johannas far Lennart. Bilen har nu fått ett nytt batteri och skall snart rullas till ett garage där den skall tinas upp och kolla bromsar samt däck. Så det skall bli skoj o ha en bil igen. :)

Sportdelen

Hata Kanada! Jag tycker Chris Härenstam beskriver det mycket bra under matchen i JVM "vad hade hänt om om Sverige hade kört över Kanada's målvakt"  Usch!

Tjo med er!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag gillar sportdelen. Kort o bra! ;)

2009-01-09 @ 23:52:11
URL: http://rock0n.blogg.se/
Postat av: emil

tack för grattiset! lycka till med tufurtin du kommer behöva det! ring om det är något du undrar med underverket... eller nja daniel kan nog hjälpa dig mer...

2009-01-10 @ 17:54:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0