Tippning av Elitserien

Grundserien

1.Frölunda
2. Linköping
3. Färjestad
4. HV71
5. Modo
6. Södertälje
7. Timrå
8. Luleå
------------------------------
9. Djurgården
10. Brynäs
------------------------------
11. Skellefteå
12. Rögle

Motiveringen. Är osäker på ettan o tvåan, ifall Frölunda startar skakigt tvivlar jag starkt på att dom tar första platsen. Startar dom starkt tror jag dom aldrig släpper den. Linköping tror jag inte kan gå dåligt, dom har imponerande backsida. Men skulle det emot all min tvivel gå dåligt för Linköping så tror jag Lerner får det hett. Första tränaren att få sparken tror jag blir brynäs coach.. men går det dåligt för Linköping får nog Lerner kicken.
Tillbaka till listan.
Färjestad är alltid svårtippade, känns som laget aldrig är taggat. I år tror jag dock dom är mer taggade än någonsin, kom inte så långt förra året direkt. Det tror jag många i färjestad vill ändra på, därför den höga placeringen.
Hv71 satte jag till o börja med på 2.a plats, men läste att HV inte startar med Davidsson nu på hösten, vilket kan strula till det för HV. Att man även är utan Jämtin och Ledin gör det heller inte lättare.
Modo är som Färjestad väldigt svårtippade, Modo kan lika gärna sluta tvåa om Krizan är riktigt taggad. Glöm inte att laget har spelare som Sundström, Wernblom o Salomonsson, en väldigt imponerande offensiv.
Södertälje hamnar långt upp för att man har stabilitet i sin defensiv och tror på sin tränare. Jag tror inte att man kommer sparka Leif Strömberg om dom så ligger sist efter hälften av omgångarna. Därför blir jag imponerad av Södertälje, strongt att våga lita på sin ledare i dessa tider då alla får sparken höger o vänster. Därför är 6.e platsen Södertälje's bli inte förvånad om dom går ännu högre.
Vadan detta Timrå på 7.e plats? Jo nr 1 Backlund är den mest överskattade målvakt sverige har, han har haft turen att haft ett sådant starkt lag med sig, nu är Timrå riktigt försvagat både defensivt och offensivt. Ska bli spännande och se ifall Backlund håller för pressen, det gjorde han inte i Leksand.
Det som får mig att inte sätta Timrå under strecket är Challe, jag hoppas Timrå's ledning förstår att dom inte är ett toppenlag längre, och inte sparkar challe ifall han får en dålig start.
Luleå på slutspelsplats igen, klarar dom verkligen det? Jo med spelare som Omark, Lavander och Harju så tvivlar jag inte en sekund på det. Försvaret är jag inte så insatt i så där vågar jag inte uttala mig i. Modig och herr Gusten måste verkligen bevisa att dom är nånting bättre än Backup målvakter.
Ojoj varför Djurgården så långt ner? jo svaret stavas målvakterna Owuya, Ridderwall och Wesslau är väl inte direkt världsmålvakter, vore kul om någon av dom överraskade. Vore även kul o se Djurgården åka ur Elitserien! mohahaha inga stockholmslag alls i elitserien hysteriskt kul!
Brynäs har jag följt väldigt noga, eftersom jag nuförtiden bor i samma stad, mest imponerande nyförvärv en fördetta leksing vid namn Lars Jonsson. En bra värvning på backsidan forwards sidan består av Ove Molin och Andreas Dackell, seriöst dom två borde slutat för två år sedan. Deras hetaste forwards förvärv är Jason Vas ifrån Ungern har spelat i AHL o gjort bra ifrån sig, så vi får väl se. Men brynäs kommer få det tufft.
Jag kan seriöst inte se hur Skellefteå ska kunna klara sig undan nedflyttning nästan så att dom hamnar sist, en ny hall kan det lyfta laget?
Rögle har Kenny Jönsson, Högardh och Tjärnqvist dock inte daniel utan matthias (dvs den sämre).
Jag tror Rögle kommer kanske hänga med dom tio första omgångarna sedan kommer det gå tufft, med några få enstaka överraskningar. Om inte Kenny Jönsson spelar som en gud. samt får vara skadefri. Då kan laget t.o.m nå slutspel med tur.

Några frågor? hör av er här nedanför eller skriv på msn  :) tjoho!

Kommentarer
Postat av: Kattis

Hörru! Snacka inte skit om mitt DIF:D!

2008-09-09 @ 23:20:45
Postat av: emil

hmmm jobbigt ju



1. Frö

2. Hiv

3. Lkpg

4. FBK

5. Modo

6. Timrå

7. Zoo

8. Brynäs

----

9. Lule

10. SSK

----

11. Rögle

12. Nästan världens sämsta AIK



Skrev ihop på två minuter så kanske inte så genomtänkt och inte heller gått igenom lagen

2008-09-10 @ 21:20:39
Postat av: Tor

Nytt rekord i tråkig/meningslös blogg efter de blonda slingorna? Probably yes :P

2008-09-12 @ 18:26:29
URL: http://www.raswill.se
Postat av: Morsan!

1. Linköping

2. Färjestad

3. Modo

4. HV71

5. Timrå

6. Frölunda

7. Luleå

8. Rögle

-----------------------

9. Djurgården

10. Brynäs

-----------------------

11. Skellefteå AIK

12. Södertälje

2008-09-13 @ 20:53:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0