Mission Accomplished

Klarade Truckkörkortet :) tog det i fredags, riktigt skönt! Så nu är det full fart ut på .. ja dit jag finner jobb :)
Yo i skolan, själv är jag hemma o ringer runt o kollar även runt på internet efter jobb då.

Spelade basket igår kväll (är det ett ord?) borta vid Polhem, tänkte höra mig för hur mycket det kostade att vara med i korpen. Det var hiskligt mycket dyrare än vad jag trodde, 1600 ungefär med matcher o träning (2 träningar per vecka). i Mina ögon inte värt det, så jag tog mig en ny diskussion med han som ledde allt det hära. Frågade mig fram vad det skulle bara kosta o vara med o träna där? Jag fick som svar att dom nog kommer att ha fullt upp på sina basketpass framöver, och att det inte var någon mening att anmäla sig. Jag blir väldigt orolig och fundersam då jag får höra sånna här saker ifrån Korpen. För det första DET ÄR KORPEN! inte elitserien! för det andra dom har dom två gånger jag vart där haft för lite folk på träningarna så jag förstår inte vad det skulle skada om jag kom dit? för det tredje, skulle det bli väldigt många på ett pass är det väl bara att ha avbytare eller tre lag. Otroligt missnöjd med hur detta sköts, att man inte ens är välkommen att spela på korpen nivå är SKAMLIGT!

Nu följer sportdel här nere så er som inte vill läsa hoppa över.

Sitter och kollar igenom statistik på http://www.eliteprospects.com/ , jag vet jag vet det har bara gått två-tre omgångar. Men det är fascinerande att se att spelare som Hahl, Kallio, N. Andersson, Wernblom o J.Jönsson inte gjort något poäng. Kan förstå varför Frölunda går åt skogen då sådana spelare inte gör poäng. Dom är livsviktiga att få igång!
Men kul o andra sidan att se Brynäs spela så bra som dom gjort, slagit svenska mästarna dessutom :) riktigt kul att se! ikväll blir det Brynäs - Djurgården. Ska bli kul att se hur Djurgårdens målvakt sköter sig, vet inte så mycket om herr Ridderwall, bortsett ifrån att det är sonen till legenden Rolf.
Då jag gjorde min truckutbildning , så var teorin i Läkerol Arena så jag har sett några ispass med Brynäs :) Må säga att målvakterna såg riktigt taggade ut!

Nu äre dags o diska och att väcka grannarna med bas :D wiee! hihi nejdå så ond är jag inte. Men vi har nog fått några nya grannar här som spelar väldigt högt, härligt :D så jag inte blir ensammen om att spela högt ;P
Har börjat döpt "grannarna" mitt emot också, och nej det är inga fördommar :) Enklare för er som läser att förstå då jag väl pekar ut dom, dom heter i alla fall: Nigeria, iran,irak, gubben som pratar högt, fågelburen och gubben & strippan. Ibörjan ville vi kalla gubben något gammeldags svenskt namn men vi kom inte på vad vi döpt honom till efter några dar.
Vilket som, högintressant läsning såklart :) 
Nigeria är mest intressanta dom står jämnt ute på balkongen där dom roar sig med o röka och spotta rakt ut, alltid lika trevligt :)

Hör av er, om jag inte skrämt er förstås.

Adjö.

Kommentarer
Postat av: Tårtbit

Yo! är det ok om jag och Johan kommer på besök nångång? :P

Föresten ser man in till strippans-lägenhet ifrån ditt fönster?

2008-09-26 @ 16:49:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0