Ny Taktik

Jag har en ny taktik nu, när det gäller mina rubriker :P jomenvisst seddu, alltid bra o veta. Jag börjar o skriver mitt inlägg nu och skriver sen min rubrik. Genialiskt, Thanks.
Idag har jag sökt jobb, vilket menas med att jag ringer runt till olika företag,butiker,förskolor etc. frågar ifall dom har plats, ifall dom har så tar jag en sväng förbi hälsar så trevligt och lämnar mitt cv.
Meeeen det har inte gått så bra, nej nej, verkligen motvindigt. Men varje dag är verkligen en ny utmaning.
Skall även försöka sluta skriva men..... Men det gick inte så bra. hö hö.

Vad händer framöver då? jo Robin kanske kommer förbi i helgen who knows? Johanna fyller år snart :) hela 20!! Har ni presenttips så ring för tusan ;)

----------------------------

Sportdelen

Tänkte ranka Elitseriens målvakter här (dvs dom tilltänkta startmålvakterna, baserad på form och klass)
1. Markström (Brynäs)
2. Gustavsson (Färjestad)
3. Henriksson (Linköping)
4. Holmqvist (Frölunda)
5. Hadelöv (Skellefteå)
6. Myllyniemi (Rögle)
7. Krizan (Modo)
8. Ridderwall (Djurgården)
9. Liv (Hv71)
10.Bjurling (Södertälje)
11.Backlund (Timrå)
12.Törnqvist (Luleå)

Ettan är särklass överlägsen, finns ingen bättre än Markström, jag jämför honom redan med Lundqvist.
Gustavsson har tagit ett kliv i helt rätt riktning och är en stabil första målvakt.
Henriksson blandar och ger, jag hävdar dock att han var som bäst då han spelade i Luleå.
Holmqvist och Frölunda har det inte lätt, jag hade kanske t.o.m satt Holmqvist överst om han hade vart i form.
Skellefteå har spelat bra, likaså Hadelöv.Trots att jag anser att dom bör byta målvakt väldigt snart.
Trodde Rögle vid det här laget (15-17 omg) skulle ha sparkat Myllyniemi men har man 91,3 så gör man nånting rätt! O Luleå hade nog fel om denna målvakt.
Hela Modo o Krizan kan så mycket bättre! Men framförallt Krizan, vill se honom lite mer förbannad, då spelar han bäst!
Här kommer vi då till plats 8 till 12 mer överskattade målvakter får man leta efter.
Ridderwall, har möjlighet att bli en riktigt bra målvakt, är inte där än. Bäst av dessa 5!
Liv, hela sveriges mest överskattade målvakt genom tiderna! ingen tvekan! tror du mig inte? vänta bara jag ska länka en video på slutet så förstår ni Liv's storhet som målvakt.
Bjurling en klassisk backup-målvakt som på något sätt blivit ordinarie, förvånad över att Södertälje ligger sist? inte jag.
Backlund, behöver nog inte säga mer om honom, jag har nog sagt det tidigare. Han har utvecklas ytterst föga sen han flytta ifrån Leksand.
O till sist, sista platsen Törnkvist. Tre år som elitseriemålvakt, har aldrig imponerat på mig. Kommer med största sannolikhet aldrig göra det heller. Utvecklingskurvan på denna målvakt går ju inte uppåt, varför satsar Luleå på honom? Visst någon stormatch här o där, men thats it. Det duger inte.



Tack för ordet :)


Kommentarer
Postat av: emil

du är helt fel ute de fem sämsta är Hadelöv, Myllyniemi, Ridderwall, Liv och Bjurling utan inbördes ordning för de är alla lika dåliga.

2008-10-30 @ 12:43:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0