Måndag igen.

Jamenvisst är det det.

Sportdelen (skippa för er som ej är sport intresserade)
Luleå verkar vara på gång nerifrån vinst senast emot Brynäs. Men vart landar Luleå i tabellen? Självklart där jag tippade dom ;) plats nr 8.a är som vikt för Luleå! Brynäs då ? tredje raka förlusten! ojoj! Må väl säga att jag tvivlar på att dom hamnar där jag tippade dom (10.e plats) laget lär garanterat inte missa slutspel,5.a 6.a är väl rimligt för dom.
De andra lagen då, jo jag tippar på att Rögle kommer dyka vilken omgång som helst. Säg att K.Jönsson får en mindre skada, då lär det gå undan nerförs. Tror även att lag som Färjestad (7.e) ,Frölunda (9.e) och Hv71 (8.e) kommer inom kort att segla uppåt dom med. (Trots att S.Liv är elitseriens mest överskattade målvakt)
Lagen som kommer falla är ju som sagt vad jag tror dels Rögle, Brynäs (men inte många platser), Skellefteå (mestadels på grund av sina målvakter).
Lag som inte kommer gå uppåt så mycket eller neråt tror jag blir Timrå (Backlund är ett såll !! ) Jag tror även att Södertälje inte kommer lyfta sig ifrån sin bottenplats. O ifall dom sparkar Strömberg (coachen), så är dom ju lovligt dum i huvudet. Utan honom hade södertälje inte ens haft mer än 10 p vid det här laget.  Så här kommer min ny tippning av Elitserien (hur den kommer att sluta):

1. Linköping
2. Färjestad
3. Modo
4. Hv71
5. Skellefteå
6. Brynäs
7. Frölunda
8. Luleå
--------------------------------------
9. Djurgården
10. Timrå
--------------------------------------
11. Rögle
12. Södertälje

Jag vet, kära Djurgårdare att ni inte är glada över att se erat Djurgården missa slutspel, men herr Ridderwall är inte så bra, han är bra, men inte så bra som tidningarna vill hypa honom till. Nykomlingar spelar alltid bra ibörjan, högst tveksamt att Rögle håller sig på slutspels plats, ifall dom slipper kvala skall dom vara jäkligt nöjda.
Frölunda har det tungt, det märks, men att dom missar slutspelet, knappast. Tror jag inte alls på skall mycket till, frågan är hur långt Frölunda kan klättra, jag var lite feg och satte dom bara 7.a kanske möjligt för dom o gå högre dom har ju laget för det.

------------------------------------------------

Var på 70 års kalas i helgen med Yo :) riktigt kul var det!! en helt underbar släkt det där :) Undra hur den skulle gå ihop med min? haha skulle vara kul o se :P
Om du läser detta Lennart.... tack för en otroligt rolig helg :) och återigen tack för att jag fick komma :) tacka Marie också ;)
Ja nu ska man väl göra något vettigt av denna dag också.
Känns så kul då man startar upp datorn, kollar på rubrikerna på aftonbladet "Halva börsen utraderad".... känns väldigt bra timing och söka jobb nu :P
Anywho.

Litet roligt sidtips för dig som har lite o göra
www.wiktionary.org
Som en ordbok :P

Arrivederchi

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vi som inte är så sportintresserade då? Hallå, jag vill läääsa mer, hallååå!

2008-10-27 @ 12:24:48
URL: http://rock0n.blogg.se/
Postat av: Tomas

Bra tippad tabell!



Personligen sätter jag nog Frölunda ett eller ett par snäpp upp, du verkar också vara lite inne på det spåret.



Jag är dock benägen att placera Färjestad nått snäpp lägre ner, sen tror jag på slutspel för Rögles del. Visst är Kenny kung i Rögle, likväl är han också kung i hela elitserien och landslaget också för den delen. Men jag har dock blivit imponerad över Rögles kämpa och laganda. Hade Frölunda och Färjestad med sina stjärntrupper jobbat litka hårt och sammansvettsat skulle tabellen se annorlunda ut.



Men problet är flyttar man upp nån så måste man peta ner nån... Jag tror Rögle tar Luleås slutspelsplats...



Drömmen vore om Rögle och Färjestad möttes i slutspel, vore kul att se en hård batalj bröderna Jönsson mellan.



Det vore också kul om Djurgården gick till slutspel, alltid roligt om det lönar sig att satsa på hemvävt och att satsa på ungdommar.



Nä, nu är det dags att sova lite också... God natt!

2008-10-28 @ 00:17:27
URL: http://hockey.taxelsson.com
Postat av: Körsbär

"Men problet är flyttar man upp nån så måste man peta ner nån... Jag tror Rögle tar Luleås slutspelsplats..." jo jag såg det där. jag tyckte jag hade alla mina 8.a men så hade jag glömt ett lag :P så fick jag sitta ytterliggare en kvart och skriva till.



Men Färjestad gud? vad ska man säga om dom, ena stunden spöar dom allihopa, rättvist och allt. För att sedan andra matchen åka på torsk emot Södertälje med 1-5. Jag tror Färjestad kommer vända sin skuta, det tror jag inte Frölunda klarar, inte lika bra iaf. Där av den låga placeringen.



Men det är sant det du säger, skulle Rögle-boys klara slutspel, vilket annat lag än Färjestad ska dom inte möta!



Tack för att du svarade här, du har vettiga åsikter.



Ser fram emot ditt nästa blogg-inlägg

2008-10-28 @ 17:56:32
URL: http://puruluu.blogg.se/
Postat av: Johanna

Alltså.. nu när jag går in på din blogg idag, då står det Måndag igen! Alltså, hallå Anders, det är faktiskt tisdag idag!!

2008-10-28 @ 19:06:25
URL: http://rock0n.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0