unknown

En riktigt trevlig helg har det varit, med besök av legenden håkan schestéve eller esteve ni väljer. Var med honom och en kompis till honom som heter Emil + en till Lejon... Jo jag vet... Lejon o Lejonklou... roliga är att han är ifrån Luleå så en till norrlänning i Gävle! Woho :) (riktig norrlänsk dialekt har han också) blev det virrigt nu? fyra stycken var vi iaf. Vi spelade en musik quiz som bestod av allmän musik där man tävlade i lag, skojigt det :) speciellt då man kunde rätt mycket :P jämfört med vissa andra *host host*
Min medhjälpare håkan gav helgens bästa citat på hans insats tillsammans med mig "Jag kunde en och den gissade jag fel på" tack återigen håkan ;) Efter det Buzz (för er som inte vet vad det är .... http://www.buzzthegame.com/sv-se/What-is-Buzz/ ) det må jag säga var mycket roligare än vad jag trodde det skulle vara. Ruggigt kul :) vill spela mer jö!
O igår kväll så var det jag,håkan,Yo o Persson, som hade skräcktema på de två filmer vi såg. De blev "Mirrors" och "El Orfanato" den sistnämnda en spansk skräckfilm. Den kunde ha slutat så pass mycket bättre, men ack! Må faktiskt säga samma sak om Mirrors också.

 ------------------------

Sportdelen

Bortsett från senaste matchen, så har Linköping MED Jämtin vunnit en av fyra senaste matcher. Inte direkt den bästa starten sedan han kom tillbaka till elitserien, känns som att Jämtin drar på sig utvisningar i alltför onödiga lägen som bara sätter Linköping i ett läge dom inte vill vara i.
 Rögle har börjat tappat i serien, men vinner dock fortfarande mycket. Jag bara väntar på storsvackan, den har inte riktigt kommit inte ens en mini-svacka.
Bara väntar på att skellefteå ska få en sådan period också men den uteblir tydligen. : / Men jag må säga att jag njuter av elitserien för tillfället Djurgården o Södertälje under sträcket, kan inte annat än o njuta. :D
Fast jag må tillägga att jag gillar att Djurgården satsar på sina juniorer men det får mig inte o gilla klubben :P Så vad jag tror kommer ske inom en snart tid på denna serie är att
Linköping kommer leda o vinna serien.... om inte...
Frölunda kommer fortsätta o klättra ev gå förbi Linköping men den chansen tror jag är minimal.
Södertälje stannar under dom två strecken o får spela kvalserien.
Djurgården är jag tveksamma på om dom gör Södertälje sällskap det står mellan dom o Timrå.
Dom som jag tror missar slutspel är Rögle o Luleå.

Andra roliga saker att fundera över är ifall Leksand kommer göra över 250 mål i årets hockeyallsvenska? :P Man undrar ju eftersom dom hittils har gjort 107 mål på 22 matcher. Går inte Leksand upp i år så blir jag nog mäkta besviken på dom. Men så är det i sportens värld. Oförutsägbar och otroligt spännande :)

----------------------

Tack ska ni ha som kika in :)

Trevlig dag/kväll :)

Kommentarer
Postat av: emil

dream on! luleå missar inte slutspel! inte två år i rad. varför inte hv eller modo eller frölunda eller skellefteå eller brynäs? leksand måste rycka upp sig i kvalserien och det har dom ju aldrig gjort förut så det blir nog flera år till i näst högsta serien.

2008-12-02 @ 15:15:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0