Popcorn kastarna

Kom på att jag inte berättat att min flickvän testar på akupunktur (märker att jag skriver det ordet med c rätt ofta). Ett försök att få bukt med sina allergier som tyvär bara blivit dummare emot henne. Sjukt jobbigt, kan själv nog inte ens förstå hur frustrerande det skulle kännas att inte få äta det jag vill. Skulle bli skogstokig, jag är bra bortskämd med sådant, det enda jag inte mår så bra av då jag äter är väl blodpudding :P ingen större förlust direkt.

Sen finns det ju mat jag försöker undvika som tex lever, brysselkål,kalles kaviar den randiga, soppa, bruna bönor o soltorkade tomater,  men det är bara för att jag inte gillar smaken :P Fast soppa har faktiskt blivit bättre på sistonde. Har ni några fler förslag så skriv gärna ;)

Tony o Persson var ju här igår o vi tittade på filmen Ghost Town (http://www.imdb.com/title/tt0995039/) en helt okej film. Finns inte direkt någon film jag kan jämföra den med. Den får 3 o ½ av 5 körsbär.
Sen när T o P gick hem så slängde jag o Yo popcorn på dom ifrån balkongen,  men det tyckte dom inte var lika roligt som vi. :P

Sportdelen

Krizan fick sparken från Modo för ett tag sedan, vet inte riktigt vad jag ska tycka om det? Räddningsprocenten var ju inte den bästa, men det är nog flera som är skyldiga till den dåliga räddningsprocenten.
Men det är inte det jag känner att jag vill skriva om, utan det är om Michal Zajkowski grabben som skall ta över. En ständig talang har han alltid beskrivits som. Jag har ett gott öga till honom, sedan han fick ta över efter Salo en säsong. Jag hoppas han får sitt stora genombrott nu, det känns som nu eller aldrig för honom.
Många unga målvakter har ju fått chansen denna säsong på allvar Markström,Modig, Gustavsson, Ridderwall, Wesslau, Dahlberg o ev så passar Lindbäck också in här. O det är inte en dålig räddningsprocent någon av dom står på.... Ja Djurgårdsmålvakternas räddningsprocent är okej, för att vara på deras första säsong. Lindbäcks är väl den jag tvekar på.
Nu hoppas jag på att Zajkowski tar chansen, kanske spelar han bättre nu när han vet att han är förste målvakten. Det kan ju vara mycket psykologiskt att veta att man är förste målvakt, vissa spelar bättre o vissa behöver konkurrens tex. B.Bjurling o H.Lundqvist är två namn som kommer upp direkt i mitt huvud.

Nåja nog sagt om sport för idag.

Får väl se om det blir något skrivande i bloggen medans jag är i Ösd.
Annars så vet ni varför det inte kommer in något här.

Arrivederchi

Kommentarer
Postat av: emil

cmon update!

2008-12-22 @ 08:11:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0