no padawan any longer

Här är jag igen, har vart ute på vift i helgen, bort till stockarnas holm. Där jag lärt mig o stöpa ljus, jodu så nu är jag nästan full lärd, inte nån padawan längre.
Såg förresten sångaren i In Flames, dom bor tydligen granne hos dom vi stöpte ljus hos. Skulle ju aldrig trott att det var han om inte Johanna hade sagt det, han såg väldigt vardaglig ut nämligen. Kanske inte hårmässigt men,klädmässigt.
När jag även var där (en lördag) så ringde det i telefonen, det var en kvinna ifrån tele2 som ville att jag skulle komma på intervju på måndag i Söderhamn(dvs idag). Jag var ganska så paff när jag fick samtalet (vem ringer en lördag?) så jag bara typ hummade med o försökte leta penna o papper (som jag såklart inte hittade, eftersom jag bytt jacka) så jag försökte minnas så mycket jag kunde o antecknade det sedan i mobilen. Det funkade ju helt okej eftersom jag hittade till stället idag, o intervjun gick helt okej tycker jag :) Men Söderhamn, vad ska man säga om den staden, hur man nu kan klassa Söderhamn som stad o inte Mora är ju en bra fråga. För Söderhamns gågata var ju kortare än Mora's o innehöll som största spänning ett Hemköp. Känns skönt att jag inte bor där o bara ev skall jobba där :P

Har ett skumt citat att ta ifrån Gävle tågstation innan vi åkte till stockholm alltså. Det var SJ som ville informera oss om varför tåget var sent o såhär lyder det "tåg... bla bla bla.. ankommer strax till spår ett... Vi beklagar denna försening , som beror på en försening ifrån Stockholm" Jamen dåså då var ju allting kristallklart.

Sportdelen

Malmö ligger just nu i detta skrivande skede på 8.e plats, vilket menas med att dom inte ens kvalar till kvalserien. Jag kan inte annat än njuta, vad finns det för Hockeykultur i Malmö? ingen , bara ett köplag precis som LHC. Påtal om LHC, matchen mellan Brynäs o LHC (4.e dec) som jag såg för ett tag sedan glömde jag rapportera att LHC hejarklack var som borta med vinden. dvs det fanns ingen alls där... ingen.... 0... Zero.....Nada....  Erik (inte min bror) som jag gick med sa att det var ju långt för LHC's fans att åka till Gävle. Kollar man på kartan är Brynäs 6.e närmaste hockeylag Södertälje,Djurgården, Färjestad, Frölunda och Hv71 ligger närmare. När passar det att komma för LHC's fans? Nu när man leder (okej inte vid dagens datum men den 4.e gjorde dom det) i toppen av sveriges största sport så passar det inte att komma o stötta laget. Rent ut sagt patetiskt, varför inte vidga ligan till 14 lag? Vore väl roligare att ha Leksands fans som i stortsett alltid fyller en hall. När jag var o hälsade på min bror i Växjö förra året så bjöd min bror mig på en match mellan Växjö o Leksand (dvs Hockeyallsvenskan), Leksands fans kom och hördes mer än hela Växjö's publik.
Från Leksand till Växjö
ca 430 km
Från Linköping till Gävle
ca 265 km
Vad jag vill säga till alla LHC's fans, patetiskt och tråkigt..
Ifall LHC hade spelet i Allsvenskan eller Division ett hade jag inte sagt något, men ni spelar i elitserien och ligger i toppen av den.


Btw hemdatum bekräftat 20.e dec
Hejdå med er!

Kommentarer
Postat av: carro

haha ja det händer mig också titt som tätt :) ofta glömmer jag en massa plastsaker på plattan också, har eldat upp både skärbrädor och sladdar i mina dagar..

2008-12-17 @ 16:55:35
URL: http://carolinehallgrens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0