Betänketid

Är vad man har nu, Johanna är  stockholm hos sina föräldrar och jag valde att stanna här hemma. Får se ifall mina bröder Erik eller Rickard kommer hit i helgen. Annars ska jag på hockey idag Brynäs emot Linköping, jag har haft tur då jag gått och tittat på hockey. Det har aldrig varit samma lag, så jag har sett Luleå, Mora, Modo,Djurgården o Brynäs då. Har såklart sett Leksand också och jo jag vet Mora ligger inte i elitserien längre (tack och lov).
Så jag tänkte väl tippa dagens omgång

Brynäs - Linköping 2-3 (eller 4-0 man vet aldrig med spelare och deras formsvackor ...tydligen skall Markström spela, han har nyligen haft en förkylning har jag läst på http://www.brynasbloggen.se/... Lite tråkigt jag hade hellre sett Lindbäck spela )

Frölunda - Modo 2-2 (Det bara blir så)

Färjestad - Luleå 3-1 .. Luleå brukar ha svårt emot Färjestad, jag hoppas jag har fel för det är såkul emot stockholmspressarna som man verkligen märker att dom hatar att Luleå vinner. Det skrivs en artikel kort och gott om att Luleå är obesegrade i vad är det Emil? 8.a omgångar, tro mig hade Djurgården eller Södertälje eller Aik gjort något liknande du skulle få höra det o det skulle bli en nationaldag av det t.o.m :P

Djurgården - Skellefteå 1-0 (jag drar till med en rövare, Djurgården började serien riktigt bra men har sjunkit som en sten, men senaste matchen mot LHC blev ju faktiskt oavgjort, jag tror på djurgården idag, dom grejar det kanske inte med mitt resultat men jag tror djurgården vinner. Skellefteå's form verkar lite svajig vinner mot topplag andra torskar mot bottenlag.)

Timrå - Hv71 2-5 (Wandell lämnar Timrå för Dallas, jag tror det säger allt, Tenkrat är väl den spelare som kan bevisa mig motsattsen men tveksam, jag tror Hv71 kör över Timrå idag. Hv71's form (om man bortser ifrån förlusten mot Blues i CHL 0-6) har faktiskt verkat bra, inte så många förluster och jämnare matcher.)

Rögle - Södertälje 2-4 (Södertälje spelar utan egot Hyvönäääään orka ens stava rätt på hans namn, trött på sådana spelare med sån egotrippad inställning, och som sagt dom matcher Hyvis inte är med i dom vinner Södertälje och så tror jag det även går idag. Om man går efter min första tippning så hade jag viljat bytt plats på dessa två lag för att den skulle gå vägen, tror knappast Rögle spelar i kvalserien skall mycket till (fast det vore skönt). Södertäljes form pekar ju nämligen uppåt slog nyligen Djurgården och Färjestad och en knapp förlust mot Skellefteå.


Måste bara tilläga att dom fem matcher Jämtin spelat för topplaget LHC så har följande resultat visat sig.
Linköping - Timrå 2-6
Linköping - Modo 1-5
Färjestad - Linköping 4-1
Frölunda - Linköping 0-5
Linköping - Djurgården 3-3(ot)
Snacka om att Jämtin ger en bra injektion i topplaget, 3 förluster en oavgjord och en förlust. Yiha!

Då passar denna låt bättre än någonsin

Tack för mig :)


Kommentarer
Postat av: emil

Brynäs - Linköping 2-0

Brynäs har varit heta vissa matcher och linköping lika så. Idag känns det som att lkpg kommer ställa ut skridskorna, en trädgårdstomte och en tant dom hittade längst vägen till Gävle.



Frölunda - Modo 2-2 (Det bara blir så)

Håller faktiskt med dig



Färjestad - Luleå 2-3

Antalet matcher utan förlust under ordinarie tid är 11. Luleå kommer inte vika ner sig i en kaffeburk idag.



Djurgården - Skellefteå 1-5

Tror inte djurgården alls kommer att klara av denna match



Timrå - Hv71 4-2

HV har visat sig ovanligt dåliga i år :) Det kommer straffa sig idag



Rögle - Södertälje 4-1

SSK utan chans idag och man är tillbaka i gammla synder.

2008-12-04 @ 20:06:50
Postat av: Johanna

tråååååååååååååk!

2008-12-04 @ 20:20:41
URL: http://rock0n.blogg.se/
Postat av: Johanna

:P

2008-12-04 @ 20:59:39
URL: http://rock0n.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0